Αγαπητοί αναγνώστες,
θ\’ αρχίσουμε την ενημέρωσή σας από το ΔΣ, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη την Δευτέρα 30/11 και αποτέλεσε την περίτρανη απόδειξη, πως είναι ΔΥΝΑΤΟ ένα ΔΣ με 26 θέματα να ολοκληρωθεί σε 3,5 ώρες, όταν κάποιοι φλυαρούν λιγότερο…
Ο αρχηγός μας, Δ. Δαβάκης, έθεσε δύο θέματα προ ημερησίας. Το πρώτο αφορούσε επιστολή δημότη προς τον δήμο για το αυξανόμενο πρόβλημα των αδέσποτων γατιών (υπάρχουν και άλλα πολλά παρόμοια αιτήματα δημοτών) και ρώτησε ποια μέριμνα έχει ληφθεί ή πρόκειται να λάβει ο δήμος. Ο δήμαρχος, αφού δήλωσε πως δεν γνωρίζει κάτι για την επιστολή (ούτε για τις υπόλοιπες;) αρκέστηκε να μας απαντήσει ότι οι σχετικές δαπάνες αυξάνονται κάθε χρόνο. Πράγματι, υπάρχει μια κάποια αυξητική τάση αλλά είναι τόσο ραγδαία και συνεχής η αύξηση του γατοπληθυσμού, ώστε η δαπάνη που υποσχέθηκε για το 2021 των 80.000€ να μοιάζει \”αόρατη\”… Πέρσι όταν είχαμε πρωτοαναφερθεί στο πρόβλημα, ο πληθυσμός αριθμούσε περί τις 75.000. Φέτος, έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τις 100.000 και το πρόγραμμα στειρώσεων που ξεκίνησε στα τέλη του 2019 (ύστερα από απανωτές και επίμονες ομολογουμένως ενοχλήσεις μας) που περιλαμβάνει 100 γάτες ετησίως, μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να εκληφθεί. Ας ελπίσουμε φέτος να διευρυνθεί κατά πολύ, μήπως αποφύγουμε και αυτή την αδιανόητη εγγραφή δαπάνης, δηλαδή της αποκομιδής νεκρών ζώων….
Το δεύτερο θέμα που θέσαμε, αφορούσε τις παρατάσεις εκταφών των δύο, τριών, ή και περισσοτέρων ταχυτήτων! Υπάρχουν και γι\’ αυτό το ζήτημα καταγγελίες και αναφορές, γιατί σημειώνονται ενίοτε σιωπηρές παρατάσεις. Πάντως, δε λαμβάνονται υπόψη τα δεδομένα κάθε περίπτωσης, καθώς, όταν έχουν προηγηθεί του μοιραίου θεραπείες, δεν γίνεται να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της τριετίας… Και σε αυτό το ζήτημα, οι απαντήσεις έτειναν να γίνουν δικαιολογίες: οι δυνατότητες κάθε κοιμητηρίου περιορισμένες, λόγω έλλειψης χώρου κ.α.
Ως έκτακτο και κατεπείγον θέμα εισήχθη η οικονομική αναμόρφωση του ΟΑΠΠΑ. Καλώς πήρε την επιχορήγηση από τον δήμο, όπως άλλωστε κάθε χρόνο. Για τις δαπάνες όμως που σύμφωνα και με την συνεδρίαση του ΟΑΠΠΑ την περασμένη Παρασκευή εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, δηλώνουμε και εμείς ένσταση. Πληροφορηθήκαμε ό,τι συζητήθηκε απο τους κ.κ. Πλουμίδη και Μινωτάκη σχετικώς, και πως καταψήφισαν τις δαπάνες για Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση 12.500€ και διαδικτυακή συναυλία 7.980€. Αδυνατούμε να καταλάβουμε πώς υπό τις ειδικές συνθήκες που ζούμε, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση που θα κοστίσει μάλιστα 12.500€. Θυμίζουμε ότι το προηγούμενο διάστημα και ενώ ακόμη δεν βρισκόμασταν στην δεύτερη καραντίνα, όλες οι εκδηλώσεις ακυρώθηκαν. Σε αυτές συμπεριλαμβανόταν και η συναυλία, που τότε θα πραγματοποιείτο στο θέατρο Βέμπο και θα κόστιζε 10.000€ περίπου αλλά τώρα στην διαδικτυακή της μορφή κοστολογείται 7.980€;! Επίσης, εντύπωση μας έκανε πώς οι δύο εκ των τριών εταιρειών που προμηθεύουν τον ΟΑΠΠΑ με τρόφιμα δέχτηκαν να παρατείνουν τις συμβάσεις λόγω μη εξάντλησης του αντικειμένου, ενώ η τρίτη αρνήθηκε χωρίς όμως ν\’ αποσαφηνιστεί, τί θα γίνει με το υπόλοιπο της προμήθειας!
Από τα θέματα της ημερησίας, σταχυολογούμε τα εξής:
- Τροποποίηση τεχνικού προγράμματος. Ο κ. Πέτροβιτς, δημ. σύμβουλος, αντιπρόεδρος ΔΣ και πολιτικός μηχανικός κατέδειξε τα σχετικά ζητήματα που προκύπτουν. Αναφορικά με την ανάπλαση της πλ. Νυμφών, Βουλιαγμένη εντόπισε δύο βασικές ελλείψεις: στατικά σχέδια – ξυλότυποι και φωτιστικά (επί του παρόντος δεν υπάρχει μελέτη, καθώς εκείνη του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στην οποία υπήρχε δαπάνη, απεσύρθη εκ της γραμματείας της οικονομικής επιτροπής). Επίσης, κατέδειξε το ασυμβίβαστο σχετικά με την δαπάνη που εγγράφεται στο τεχνικό πρόγραμμα ύψους 1.100.000€ γιατί δεν αφαιρείται, ούτε συμψηφίζεται από την δωρεά του Αστέρα, επομένως το ποσό δεν είναι ορθό. Ο δήμαρχος παραδέχτηκε ότι η εγγραφή δεν ανταποκρίνεται στο τεχνικό πρόγραμμα, ούτε σε πραγματική δαπάνη και η επίβλεψη από πλευράς του δήμου δεν χρεώνεται, οπότε…
- Στη συνέχεια οι τόνοι ανέβηκαν, όταν σε τοποθέτηση του Δ. Δαβάκη σχετικά με οφειλές που πολυκαιρίζουν και σε αίτημα της επιτροπής παιδείας για ρύθμιση οφειλών των σχολικών κυλικείων που φτάνουν σε βάθος χρόνου τα 11 έτη, εξέφρασε απογοήτευση. Δεν μπορούμε -είπε- ν\’ αντιμετωπίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο τους συνεπείς οφειλέτες μ\’ εκείνους που καθ\’ έξιν οφείλουν και το έχουν κάνει σύστημα… Είμαστε θετικοί στην ρύθμιση αλλά δεν πρέπει να προάγουμε τους \”μπαταχτσήδες\”….
- Ένταση επίσης σημειώθηκε στην δηλωθείσα αντίθεσή μας για αποδοχή προσφοράς φαγητού (1 φορά τη εβδομάδα) εκ μέρους ομάδας ατόμων που ασχολούνται με την γιόγκα. Η αντίθεσή μας συνίσταται στο ότι δεν εχουν ακόμη μορφή συλλόγου ή σωματείου γιατί δεν έχουν δικαστική έγκριση και εγγραφή στο Πρωτοδικείο, άρα νομική υπόσταση. Η αντιμετώπιση του δημάρχου… αναμενόμενη, είπε ότι δημιουργούμε \”αντάρα\” με \”νομικίστικα\” θέματα.
- Άλλο θέμα που μας προκάλεσε απορία ήταν η επικύρωση πράξης παραχώρησης ενταφιασμού, που έγινε στις 20-7-2020… Δηλαδή, ποια έννοια έχει η επικύρωση ύστερα από τόσο καιρό; Εάν, δηλαδή, για κάποιο λόγο (λέμε τώρα) δεν εγκρινόταν, τί θα γινόταν με την ενταφιασμένη;…
Στα θέματα κοπών δέντρων, ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος για εμάς ( γνωστό τοίς πάσι), με χαρά διαβάσαμε δύο εισηγήσεις (μία της υπηρ. πρασίνου και μία της τεχνικής!;) για ΜΗ κοπή δέντρων, οπότε σώθηκαν 5 δέντρα! Σε άλλη περίπτωση κοπής ξερών (καλή τη πίστη δεχόμαστε την εισήγηση, μιας και δεν μπορούμε λόγω καραντίνας να κάνουμε αυτή την φορά αυτοψία) επί νησίδας στην Πρ. Πέτρου, ρωτήσαμε αν υπάρχει συνδιαχείριση της νησίδας με τον όμορο δήμο Γλυφάδας. Η ερώτηση έγινε γιατί δεν υπήρχε έγκριση του όμορου δήμου για την κοπή. Η απάντηση ήταν ότι \”παραδοσιακά\” ο δήμος μας κάνει τις επεμβάσεις στο πράσινο και ο όμορος δήμος φροντίζει για τα φωτιστικά.
Στα της οικονομικής επιτροπής 2/12/20
- Προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων έργου αξίας 1.523.743€ .Τοποθετηθήκαμε με επιφύλαξη, γιατί ενώ στην εισήγηση κάνοντας κατάτμηση της δαπάνης στα έτη \’20 – \’21 – \’22,αναφερόταν χρηματοδότηση από ίδιους πόρους, στη μελέτη υπήρχε εξ ολοκλήρου κάλυψη από το πρόγραμμα Φιλόδημος ΙΙ.
- Αποψίλωση κοινόχρηστων χώρων και οικοπέδων για πυροπροστασία. Επίσης επιφυλαχθήκαμε γιατί υπήρχε αύξηση της δαπάνης κατά 20% (89.974,40€) έναντι της ίδιας υπηρεσίας και της ίδιας αποψιλούμενης έκτασης σε σχέση με την Άνοιξη του \’20 (75.000€ περίπου). Επιπροσθέτως, είναι προτιμότερο να γίνεται άπαξ του έτους και σωστά, πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.
- Έξι θέματα που αφορούσαν πρακτικά κλήρωσης για συγκρότηση επιτροπών οριστικής παραλαβής, τα περισσότερα τα υπερψηφίσαμε, αλλά όταν δεν παρέχονται κάποιες στοιχειώδεις πληροφορίες, χρόνος τέλεσης και αποπεράτωσης εργασιών, κόστη, είδος κ.λπ., πώς να τοποθετηθούμε;…
Κλείνοντας, σας παροτρύνουμε και πάλι να έχετε υπομονή και εγκράτεια και προπάντων να προσέχετε!
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν
Ι. Δόγκα, δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης.